azadeA azadeA .

azadeA

درمان احتقان نوزاد

1- تغذیه
شما می توانید بگویید که آیا نوزادتان غذای کافی می خورد یا چه تعداد پوشک در طول روز خیس می کند. بسیار مهم است که نوزادان آب و کالری کافی دریافت کنند. نوزادان کوچک باید هر 6 ساعت یک پوشک خیس کنند. اگر آنها بیمار باشند یا بخوبی تغذیه نشوند، ممکن است دچار کم آبی شده و نیاز به مراجعه به پزشک داشته باشند.

2- مراقبت
متاسفانه، برای ویروس های رایج درمانی وجود ندارد. اگر نوزاد یک ویروس خفیف داشته باشد، باید مراقبت دلسوزانه و محبت‌آمیز را دنبال کنید. کودک را در خانه راحت نگاه دارید و کارهای روتین خود را انجام دهید. به او غذا بدهید و مطمئن شوید که می‌خوابد.

3- حمام
نوزادانی که می توانند بنشینند، ممکن است از حمام گرم لذت ببرد. حمام کردن در زمان بازی می تواند ذهن او را از ناراحتی منحرف کند، بعلاوه آب گرم می تواند به رفع گرفتگی بینی کمک کند.

4- رطوبت ساز و بخار
استفاده از مرطوب کننده در اتاق کودک هنگام خواب، برای کمک به شل شدن مخاط بسیار مناسب است. مه خنک، امن ترین مورد است چون هیچ قسمت داغی روی دستگاه وجود ندارد. اگر رطوبت ساز ندارید، از دوش آب‌گرم استفاده کنید و نوزاد را چند بار در روز و برای چند دقیقه در حمام بخار نگه دارید.

 

برای مطالعه ادامه مطلب کلیک کید....


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۳۱ تیر ۱۳۹۹ساعت: ۰۸:۴۰:۲۴ توسط:سارا موضوع: نظرات (0)

علت کم‌کاری تیروئید

سیستم ایمنی بدن: در برخی موارد ممکن است سیستم ایمنی بدن به اشتباه به غده تیروئید حمله کند. در نتیجه آنزیم‌ها و سلول‌های غده تیروئید کاهش یافته و هورمون تیروئید به میزان کافی تولید نمی‌شود. این موضوع در زنان رواج بیشتری دارد.
عمل جراحی و برداشتن بخشی یا تمام غده تیروئید: افرادی که از سرطان تیروئید یا برآمدگی تیروئید رنج می‌برند باید بخشی یا تمام تیروئید خود را با عمل جراحی بردارند. اگر تمام غده تیروئید برداشته شود فرد دچار کم‌کاری تیروئید می‌شود. اگر بخشی از آن برداشته‌شود، احتمالا بتواند به میزان کافی هورمون تیروئید تولید کند.
پرتو درمانی: پرتو درمانی و تاباندن پرتو به غده تیروئید می‌تواند قسمتی یا تمام غده تیروئید را از بین ببرد.
کم‌کری تیروئید در نوزاد تازه متولدشده: به ندرت اتفاق می‌افتد که کودکی بدون غده تیروئید یا با داشتن قسمتی از آن متولد شود. برخی دیگر ممکن است غده تیروئیدشان در جای مناسبی قرار نگرفته باشد.
التهاب غده تیروئید: معمولا به خاطر عفونت ویروسی یا حمله سیستم ایمنی بدن به غده تیروئید، اتفاق می‌افتد. این التهاب می‌تواند باعث مصرف یکباره هورمون تیروئید شده و بدن را با کمبود این هورمون مواجه کند.
داروها: داروهایی مثل آمیودارون، لیتیوم، اینترفرون و اینترلوکین می‌توانند از تولید هورمون تیروئید توسط غده تیروئید جلوگیری کنند. این داروها در افرادی که به‌صورت ژنتیک دارای مشکلاتی در سیستم ایمنی بدن خود هستند منجر به کم‌کاری تیروئید می‌شود.
کم‌بودن یا زیاد بودن ید: غده تیروئید برای تولید هورمون تیروئید به ید نیاز دارد. ید از طریق غذا وارد بدن شده و از طریق خون به غده تیروئید انتقال داده می‌شود. برای ایجاد تعادل در تولید هورمون تیروئید باید به میزان کافی ید در اختیار غده تیروئید قرارگیرد. مصرف بیش از حد ید می‌تواند باعث کم‌کاری تیروئید شود.
آسیب دیدن غده هیپوفیز: غده هیپوفیز میزان تولید هورمون تیروئید را برای غده تیروئید مشخص می‌کند. هنگام آسیب دیدن غده هیپوفیز امکان این وجود دارد که غده هیپوفیز نتواند دستورات لازم را به غده تیروئید فرستاده و در نتیجه غده تیروئید تولید هورمون تیروئید را متوقف کند.

برای مطالعه ادامه مطلب کلیک کید....


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۳۱ تیر ۱۳۹۹ساعت: ۰۸:۴۰:۰۹ توسط:سارا موضوع: نظرات (0)

کم توجهی/عدم تمرکز در کودکان

همه ما گاهی اوقات مشاهده کرده‌ایم که کودک ناآرام است، به حرف کسی گوش نمی‌دهد، یا در زمان نامناسب صحبت‌های نامناسبی انجام می‌دهد. گاهی اوقات این کودکان را تنبل، بی ادب و یا بی نظم می‌نامیم. اما باید توجه کنیم گاهی این رفتارهای کودک ناشی از کم توجهی به او است. علایم کم توجهی معمولاً قبل از هفت سالگی خود را نشان می‌دهد. تشخیص تفاوت بین رفتار عادی کودک و واکنش‌های ناشی از کم توجهی بسیار دشوار است. اگر کودک شما رفتارهای غیر عادی زیادی از خود نشان‌داد، می‌توانید این موضوع را با دید کم توجهی نگاه کنید.

برخی از کودکان که دچار کم توجهی هستند دارای بیش فعالی هستند. کودکان می‌توانند روی کارهایی که برایشان لذت‌بخش است تمرکز کنند اما اگر این فعالیت‌ها تکراری شود دیگر قادر به تمرکز روی این کارها نیستند. استفاده از دارو برای درمان کم‌توجهی در کودکان گزینه خوبی است، اما بهترین گزینه محسوب نمی‌شود. بهترین راه درمان این کودکان، آموزش، رفتار درمانی، ورزش، حمایت از کودک در خانه و مدرسه است.

برای مطالعه ادامه مطلب کلیک کید....


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۳۱ تیر ۱۳۹۹ساعت: ۰۸:۳۹:۴۵ توسط:سارا موضوع: نظرات (0)